Mga Pahina

What defines her?

I live in this world for a dream. I want to meet different people in the world that's why I chose to become a tourism student in the next year. I crave for classy and fashionable dresses. I want to become a fashion designer of my own clothing line! I'll study and work hard in the future to fulfill these all. I have this political mind also to help other people. I want to write novels. I want to become an editor of a prestigious magazine. Owner of hotel, restaurant, resort, department store and a man's heart (someday. *crossfingers*) Business minded/ Creative. Blessed.

Sabado, Setyembre 29, 2012

Dogs don't dig

Hi to my readers! How was your Saturday? Mine was great. We went early to Lipa because of the Dlsucet. Let's cross our fingers para makapasa. Anyway, we went straight to Mcdo to take our lunch. Went also to Big Ben. Then what we have planned, Starbucks.

It was a rainy day in Lipa. Sa batangas city ba? 




The cashiers were so friendly. Nakikipagjoke ako. Wala tawanan lang kaming lahat. Crush ko na eh. Haha. Joke. Yung Koreano nga tumapat pa sa amin. Ga daw si Oppa Appa. HAHA.


I ordered Choco Dip Donut. 


Kuya the writer let us write our own. 





















Here's what I wore. It was a breezy day in Lipa. Thankful I got the right outfit :)


Last photo I took with my sisters. After a long drive from Lipa I immediately went to my Tito's Burol. Please excuse my eyebags because all I did is to iyak and tears went flowing down my cheeks while talking with my  Twin Sister, Jen. I love her forever. I'm always here for you my cousin no matter what. :)
Are you curious of my blogpost title? It's because we shared kwentos last night with my family. Puro scary siya. But I'm not scared. Nakakatawa lang matakot mga pinsan ko. Haha! Just knew na masama pala mag dig pag ang dogs ang gumawa since cats dapat ang nagawa nun. Pahamak yung mga aso namin dito. Tapos may part na nagpaparamdam ang tito ko sa Alangilan. Basta. Interested talaga ako sa mga kwentong bayan. Lol. But I'm not into believing superstitions. Pero, nakakainterest lang talaga. That's what I'm emphasizing. 

It was a great Saturday with my family and friends! I can smell reunion. MMMM! I only got 5 hrs. of sleep. Wooh. Goodmorning Sunday! :D


I love you readers! xx

Biyernes, Setyembre 28, 2012

7 days of Creation

I know this is just too much but I can't resist the presence of the webcam. Haha!







HAHAHA




YES. :D

Just finished skyping with my Father. I love it when he entertains my plans for college. I like it when he ask what will you take if you @Dlsu. I know I can't go there but there's a nerve inside my brain telling me "You can. That's your dream school ever since. GOOO. Just believe and study hard. Tell the world you're smart!" My 1st choice course is AB International Major in European Studies. The conflict is my plan talaga is to become a flight attendant. It's somehow related to my want profession. It is written naman sa brochure ng la salle na career professions: tourism pero it's pa rin kasi mas applicable ang Tourism Management mismo. Aish. Bahala na! Anyway what happened today is another realizations. Ang sarap magturo sa mga bata. Super participative ang mga students. They're not bad. I mean ang babait nila talaga. Kahit mga badjao's they know what right conducts are. I'm so proud of them. Ngayon alam na nila ang 7 days of creation. Congrats sa mga students ko na may star na I hope you'll keep those :)

I love you with all my heart. :) I love everyone. I love everything God has created! xx



Huwebes, Setyembre 27, 2012

A busy weekend waiting!

Woah. I can't imagine how will I survive this coming weekends. It's not a torture anyway. It's fun nga eh. :)
This Saturday we'll get the DLSUCET at DLSL. So we need to up early for it. Let's cross our hands to pass it. After the test Maycy will join us and she'll sunod na lang daw. Yey. Stackbucks Lipa. Finally, may matutuloy na din sa mga plans! Hehehehe. Then sa Sunday we'll be going to Shaira's crib. Advance Happy Birthday Shaira! :) And TGIF for tomorrow. I'm so excited to deliver the lesson to my students. I hope they'll excuse me for my drawings, blame our insufficient ink!!!
So. How do you find this week? Are you excited to end September like me? Woooo October's coming! Yay! I love you my readers! :)






Oh this cutie box. Prize of Benevolence na napunta sa akin. HAHA. 


Ciao dudes! <3





Linggo, Setyembre 23, 2012

Free Sabaw Video Ever! OMV of Moonlight Over Paris LOL


What's up my readers? Here's what i wore earlier. I'm sorry i know you're sick of my repeat clothes. Would you believe, bankrput na naman ako. Haha. And I can't hide my excitement for the upcoming October issue of  Candy! Zac Efron the cover. Omg! Im gonna die! Hehehe. I'm also excited for X-factor later. Idk. I just love the contestants there. I love their songs especially Gab's! Gosh. Moonlight over Paris, must hear guys. That's now my favorite song. Woo. I feel in Paris. I feel in London. Hay. What a magical feeling! Join me singing and dreaming! :)





Emote!



:) Are you ready? Sabaw video. Roll!
1
2
3
4
5
6
THIS IS IT


video



hahaha. did you enjoy watching? HAHA Told you! Very Sabaw :>

Biyernes, Setyembre 21, 2012

First Love


           I can still recall of what I love doing when I was younger. I used to play "Teacher-teacheran" with my brother and cousins. Mom always told her "Kakilala" "Teacher ang gusto niyan" That moment when I learn that teaching is hard and has only little salary. So basically, I dislike my first love. Haha. But now, expect that every Friday I'll be doing things that teacher does! I was assigned @Malitam. The moment we're riding in a jeepney awhile ago, I can feel the so called "ESSENCE OF BEING A TEACHER". Everytime I see kids walking in the school, I smile to them. I said, "Hello!" "Hi!" Yes. I went to my assigned section. They're all nice! Some are makulits. Kids nature! But most of them listen well. Most of them participate to the discussion. I made one of my student to sing! The first song he sang was "Lupang Hinirang" I was shocked. But I expected it somehow? :)) Then I told him, "May alam ka pang iba?" He replied, "Hawak kamay." Basta. Kumanta talaga siya. Hehe. Nang aabuso ba? LOL NO! I taught them a song. I asked them to make a list of the things they can't live without. They kept on asking, "Ate pwede pong anim?" "Pwede pong ganito ganyan?" "Pwede pong drawing?" "Pwede pong may kulay?" Actually, nakakainis ang ganun. Pero, I need and have to be patient! Mostly did illustrations which I told them words will do. Mga pahirap sa buhay! :D I told them, "Lahat yan gawa ng Diyos." Then a student passed his work, "Ate pati mananggal?" *with manananggal on his work* WTF. "Sige. Sige. Ayos lang." GAAAAA. Mga batang ito. Parang di naman ako kakulit ng ganun dati ah?! 
Pero I enjoyed the day. Yung kasasabi lang ni sir na kapag may nag-alok sa inyong food, don't accept but say thankyou. It happened to me agad agad! The little boy was inviting me to eat his stick-o. I did what Sir has said. :)) Hay Lord. Naloka talaga ako the whole day! :)


                                                #JustGotHome





Their works! That's my babies :)

Linggo, Setyembre 16, 2012

Bye Long Hair!


Hi! Finally I had my haircut na sa David'salon! Thankyou Ms Rosanna. I'm satisfied with my hair style! Anyway my Sunday Outfit post is 70's style/SchoolGirl Style. :)





@Fitting Room with my mother! Ahaha :D
















This is what I truly wear. Very conservative right? That's what 70's 80's style for!




Tops from Esprit :)
Oh Monday! Really worried for my grades :( Huhuhu I dreamed last night about it. Haha! 99 in English with an average of 94. But my SS was 83 daw. Lol. Fine! HAHA. I love your readers! xx